Javno preduzeće (JP) "Autoceste Federacije BiH" prihvatilo je 36,8 miliona KM vrijednu ponudu grupe dva domaća ponuđača za izgradnju posljednje dionice sarajevske zaobilaznice, koja će se spojiti na koridor 5c. Ono što je posebno interesantno u cijelom projektu gradnje zaobilaznice, osim same činjenice da će saobraćaj u glavnom gradu od maja 2014. "prodisati punim plućima", jeste potvrda informacije da su "Autoceste FBiH" ova sredstva uspjele obezbijediti uglavnom od naplate cestarine na postojećim dioicama autoputa. Završetkom ovog nesumnjivo velikog projekta na svoje će doći i vozači, koji i dalje kritikuju postavljenu cijenu od 5,4 KM za putničke automobile za pedesetak kilometara autoputa od Jošanice do Lučana (naplatnog mjesta desetak kilometara udaljenog od Zenice). Posao su nedavno dobile kompanije "Euroasfalt" i GP ŽGP iz Sarajeva, koje su se obavezale da će ova posljednja dionica biti završena u roku od deset mjeseci.
Javno preduzeće (JP) "Autoceste Federacije BiH" prihvatilo je 36,8 miliona KM vrijednu ponudu grupe dva domaća ponuđača za izgradnju posljednje dionice sarajevske zaobilaznice, koja će se spojiti na koridor 5c, saznaju "Nezavisne".
Ono što je posebno interesantno u cijelom projektu gradnje zaobilaznice, osim same činjenice da će saobraćaj u glavnom gradu od maja 2014. "prodisati punim plućima", jeste potvrda informacije da su "Autoceste FBiH" ova sredstva uspjele obezbijediti uglavnom od naplate cestarine na postojećim dioicama autoputa! Završetkom ovog nesumnjivo velikog projekta na svoje će doći i vozači, koji i dalje kritikuju postavljenu cijenu od 5,4 KM za putničke automobile za pedesetak kilometara autoputa od Jošanice do Lučana (naplatnog mjesta desetak kilometara udaljenog od Zenice).
Kako saznajemo, posao su nedavno dobile kompanije "Euroasfalt" i GP ŽGP iz Sarajeva, koje su se obavezale da će ova posljednja dionica biti završena u roku od deset mjeseci. No, to neće biti nimalo jednostavno, s obzirom na to da ugovor, između ostalog, podrazumijeva i gradnju dva vijadukta, jednog tunela i potputnjaka na dionici Butila - Tarčin.
Ensad Karić, direktor "Autocesta FBiH", ističe da će izgradnjom dionice Butila - Vlakovo biti stečeni uslovi za konačni završetak gradnje sarajevske zaobilaznice, ali i povezivanje čitave dionice koridora 5c od Tarčina do Zenice, što će predstavljati više od 80 kilometara autoceste u jednom komadu. "Izgradnjem ove, kao i dionice Svijal - Odžak na sjeveru, te dionice Bijača - Zvirovići na jugu, mi ćemo do kraja 2014. godine imati 100 kilometara autoceste u Federaciji BiH", navodi Karić.
Za građane Sarajeva posebno značajno je to što će, nakon više decenija čekanja, izgleda konačno dočekati znatno rasterećenje saobraćaja i smanjenje gužvi u samom gradu.
"Riješićemo istorijski problem grada Sarajeva tako što ćemo omogućiti da oni koji budu u tranzitu ne ulaze u grad, već jednostavno zaobilaznicom prođu pored Sarajeva. Na ovaj način će kompletan transport i promet vozila biti usmjeren na zaobilaznicu, odnosno na koridor 5c, koji će tim dijelom prolaziti u dužini oko devet kilometara", ističe Karić.
Objašnjava da će od maja 2014. svi koji ne budu imali potrebe za ulazak u Sarajevo moći koristiti dionicu Jošanica - Butile - Vlakovo, a također i tri posebna prilaza i ulaza u grad.
"Sredstva obezbijeđena za ovu dionicu su sto posto sredstva 'Autocesta FBiH'. Raniji kredit za sarajevsku zaobilaznicu, koji je obezbijeđen još 2002. godine, do formiranja ovog preduzeća već je potrošen na dionice Lota 1 i Lota 2 zaobilaznice, koje još nisu do kraja završene", navodi Karić.